• Tanda cinta kepada Allah

    Ramai manusia yang mengaku mencintai Allah tetapi kebanyakan kata-kata mereka tidak melepasi kerongkong-kerongkong mereka. Cinta itu ada tandanya untuk dikenal pasti yang manakah cinta palsu dan yang manakah cinta yang hakiki. ...

    read-more
  • CARA-CARA MELAYAN SUAMI

    Kehadiran suami di rumah merupakan satu rahmat kepada setiap isteri. Hanya isteri-isteri yang menderhakai suami sahaja menganggap kepulangannya suatu yang dibenci kerana dibebani dengan berbagai kerja dan tanggungjawab. Amat malang sekali jika ramai lagi isteri-isteri yang masih bersikap sedemikian. Hilanglah matlamat perkahwinan di mana isteri sebagai penenang dan penyeri rumahtangga. Di bawah ini dinyatakan cara-cara berhadapan dengan suami....

    read-more
  • Tolong Ingatkan Saya

    Tolong ingatkan saya supaya ingat pesanan guru bukan sekadar peringatan dan ilmu tapi tarbiyah sepanjang waktu Tolong ingatkan saya bacalah dan bertadabburlah al-Quran tika radio penuh hiburan tika tv penuh hindustan Tolong ingatkan saya andai solat saya lalaikan jika aurat saya dedahkan disingkat, diketat dan dijarangkan ...

    read-more
  • SAYANGI ISTERI KAMU!!

    Jika isteri menangis dihadapanmu…. “hargai lah ia sblm terlewat…” Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi… Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! ...

    read-more
Previous Next

Tolong Ingatkan Saya

Posted by Dakwahku seiring dalam mentarbiyahkan diri sendiri.. On - - 0 comments


Tolong ingatkan saya
supaya ingat pesanan guru
bukan sekadar peringatan dan ilmu
tapi tarbiyah sepanjang waktu

Tolong ingatkan saya
bacalah dan bertadabburlah al-Quran
tika radio penuh hiburan
tika tv penuh hindustan

Tolong ingatkan saya
andai solat saya lalaikan
jika aurat saya dedahkan
disingkat, diketat dan dijarangkan

Tolong ingatkan saya
jadilah sahabat yang baik
sentiasa setia memberi peringatan
sentiasa sedia menerima teguran

Tolong ingatkan saya
kalau bercinta, jangan berlebihan
dalam memilih utamakan iman
kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan saya
hidup ini satu pengembaraan
kutiplah mutiara dalam perjalanan
moga di sana menjadi bekalan

Tolong ingatkan saya
diri milik Yang Esa
hanya padaNya diserahkan cinta
redha Allah cita utama

Ingatkan saya Ya wahai sahabat, keluarga dan semuanya..



Categories:

Himpunan lagu nasyid Nusantara


Himpunan Dakwah Nusantara


Tolong beri makan ikan ini!!